04. Internetes feladat
Határidő: 2018. január 09. - 2018. január 23. óra: 24:00
Kettes számrendszerű számláló összeállítása és annak klipjének elkészítése
A szerkezetet méretre vágottan előkészítve
építőcsomagként kaptátok meg. Szinte csak ragasztani, csavarozni kell, de a média munka egy kicsit több odafigyelést kíván!
Igazi csapat munkát igénylő feladat!
Az elkészítés menetét levélben megkapjátok, de innen is letölthető!
www.vasvarialtisk-szfv.sulinet.hu/doku/szamologepleiras.pdf
Értékelési szempontok:
Média munka:
- 7 pont: a film kezdő és befejező szakaszának feliratozása,
- 10 pont: operatőri munka: a számláló készítésének megjelenítése: szemléletesség, élményesség (pl.: zene), csapattagok megjelenítése
Technikai munka:
- 3 pont: működőképesség (a beküldött kisfilm alapján)
Összesen: 20 pont
Megjegyzés, tanács, segítség:
- időkorlát: kevesebb mint 6 perc, a film állománymérete nem korlátozott
- javasolt kamerák: fényképezőgép kamerája, webkamera, mobil kamerája, "apáék kamerája",
- javasolt filmvágó: Windows Movi Maker
- előfordulhat olyan eset is, hogy kamerád olyan típusú állományt készít, amit a filmvágód nem tud fogadni,
ekkor szükséged lehet egy konvertáló programra is. Egy bevált filmkonvertáló itt letölthető, melyhez egy használati utasítást
is ajánlok: gyakran ezzel készítek valami.mp4-ből webre alkalmas valami.flv-t. Neve: Format Factory.
A kovertáló neve: FormatFactory letöltése: Klikk!
- mentsd és installáld!
Használati utasítás: Klikk
- és olvasd el a Format Factory használata előtt!
- a film elküldésére Gmail-es családtagot kérjetek fel, 25 Mb-os állomány csatolását a Gmail elfogadja, de használhattok nagyméretű fájlküldő rendszert is ( pl.: Mammutmail, Toldacocccut)!!
Vállalkozó kedvű családok, más programokat is használhatnak!
03. Internetes feladat
Határidő: 2017. december 24. - 2018. január 8. (24:00)
Feladat:
Gyűjtsetek olyan videós linkeket a YouTube-ról, amelyek
kettes számrendszerű elektromos vagy mechanikus számlálókat mutatnak be.
Az idei vetélkedő 3. és 4. feladatában (és a leendő technikai bemutatón) kiemelt téma a kettes számrendszer.
A feladatok gyakorlati megvalósításához nem feltétlenül szükséges
a kettes számrendszer elméleti ismerete, szinte a feladatok megoldása közben akarva akaratlanul
Ti magatok fogjátok megismerni. Mint tudjátok nem versenyzünk, csak vetélkedünk!
No, de mi is az a számláló?
Pl. az autóban is számláljuk a megtett kilométereket, igaz tízes és nem kettes számrendszerben.
A kettes számrendszerű számlálókat a digitális elektromos szerkezetek alkalmazzák, főleg a számítógépek.
Fából készült szerkezeteket csak azért láthattok a neten, mert ezek a "mechanikus kütyük" nagyon ügyesen szemléltetik a
az elektromos szerkezetekben alkalmazottakat.
Az első gyűjtésemet felajánlom nektek, melyen egy fából készült kettes számrendszerű
számlálót láthattok (egyben ez a III. díj a vetélkedőn):
https://www.youtube.com/watch?v=zELAfmp3fXY
Második gyüjtésemet is, mely egy elektromos számlálót mutat be:
https://www.youtube.com/watch?v=UYa5xBFn7jE
Hogyan lehet ezeket gyűjteni?
A futó videó linkjét másoljátok le
a Mozilla Firefox címsorából (link kijelölése, CTRL+C), majd
egy word állományba illesszétek be (CTRL+V).
A végleges word állományt (1db-ot) a sok linkkel, csatolásként küldjétek el a ktb.vasvari@gmail.com
email címre. Ha a fenti módon gyűjtitek össze a webhelyeket, akkor a wordben a linkre kattintva, be is
fog töltődni az oldal. Így fogom ellenőrizni a beküldött munkátokat is!
A gyakorlatlanabbaknak letöltésre ajánlom ezt a word állományt, melybe már be is illesztettem egy linket
www.vasvarialtisk-szfv.sulinet.hu/doku/youtubelinkeklistaja2017.doc
Értékelés:
Helyes és működő linkek pontozása:
∞ - 100 db 15 pont
99 - 80 db 10 pont
79 - 40 db 8 pont
39 - 20 db 6 pont
19 - 10 db 4 pont
09 - 04 db 2 pont
03 - 00 db 0 pont
Hogyan lehet sok linket gyűjteni? Elkezdeni nehéz! A Google kereső szolgáltatás
segít, csak találd meg a megfelelő kulcsszavakat. Tapasztalatom szerint bele lehet
futni sok téves odalba is.
Használd az angol nyelvet is!
Tanácsok:
- nem minden link tölt be egy számlálót, nézd végig a videót,
- csak animációt bemutató videó nem felel meg,
- ugyanazt a számlálót egy másik YouTube is bemutathatja, ez is elfogadható,
- ha egy videóban több automata is bemutatásra kerül, az csak egyet ér,
- a videó feleljen meg a kért szerkezeteknek,
- ne szégyellj segítséget kérni gyakorlott internetezőtől,
- a "Családban" beszéljétek meg, ha kell, hogy ki végzi a gyűjtéseket a téli szünetben (persze mindenki gyűjthet),
mert a téli szünet után már csak 7-8 nap marad a word csatolás elküldésére!!!
A szorgalmat kihívó gyűjtő munkához sok szerencsét kívánok!
02. Internetes feladat
HATÁRIDŐ: 2017. december 22.
"Webkamerás madárlesen a Vasváriban"
Gyűjtsetek képeket a Vasvári Pál Általános Iskola honlapján publikált webkamera képsorozatairól.
Ez a kamera élő közvetítést ad a kihelyezett madáretetőben zajló eseményekről.
Tudom, az élő természet közvetlen megfigyelése, sokkal érdekesebb,
de ezzel a digitális lehetőséggel sok mindenkinek lehetősége van a madarakat megfigyelni.
Kamera link: http://www.vasvarialtisk-szfv.sulinet.hu/webcam_external.html
Sokan ismeritek a "jobb egér gomb, kép mentése más néven" lehetőséget, mellyel
archiválhatjátok a meglesett pillanatokat. A képeket válogassátok,
és csak a legjobb 5-öt küldjétek el a ktb.vasvari@gmail.com
email címre. Ügyljetek arra hogy a lementett képen legyen rajta a kamera által közvetített dátum, és az időpont. Ezek
hiányában a beküldött kép érvénytelen.
Érdemes több nap és több időpontban leskelődni az oldalon, - reggel és délután mindig vannak madarak.
A BEKÜLDÖTT KÉPEK ÉRTÉKELÉSI SZEMPONTJAI:
- 5 kép beküldése mint csatolás: 1 pont
- Az 5 kép együttes élményessége
(több madár egy képen, érdekes pózok, fajok száma egy vagy az öt képen számolva): 10 pont
Összesen: 11 pont
01. Internetes feladat
HATÁRIDŐ: 2017. november 30. (csütörtök 24:00) FELADAT: Kollázskészítés
Média munka az internetenAzok, akik még nem dolgoztak az online felületen, letölthetnek egy dokumentumot, amely segíti a Photovisi használatát: www.vasvarialtisk-szfv.sulinet.hu/doku/kollazshelp2016.doc